От една до три чаши кафе дневно намаляват със 7% шансовете за аритмия на сърцето

Някои изследвания вече доказаха, че консумацията на кафе може да бъде полезна срещу Алцхаймер, намаляване риска от рак на кожата и рак на простата, а сега стана ясно, че кафето може да е от полза и за сърцето.

В изследването са участвали 130 000 жени на възраст между 18 и 90 години. Заключението на учените е, че от една до три чаши кафе дневно намаляват със 7% шансовете за аритмия на сърцето. Това е поразително откритие, като се имат предвид схващанията, че кафето предизвиква сърцебиене. Ако пиете по 4 или повече чаши на ден увеличавате ползите за сърцето си, като намалявате риска от аритмия с над 18%.

Според експерти кафето има дори защитен ефект, за това хората, които го обичат в по-големи количества, не трябва да се притесняват, защото това няма да им навреди. Изследванията в тази област продължават, за да се вземат предвид и други влияещи фактори като диети или физическа активност на участниците. Учените предупреждават, че все пак не е добре да се прекалява с кофеиновата напитка.

Вижте още от рубриката Здраве и храни