Наскоро проведено изследване в САЩ разкрива факта, че между безсънието и преждевременната смъртност има тясна взаимосвързаност, но това важи само при случая с мъжете.
Според изследователите от катедрата по медицина към университета в Пенсилвания, женският организъм понася по-леко безсънието и продължителността на живота на представителките на нежния пол остава незасегната. Изследването е било проведено върху 1 000 жени и 741 мъже, проследени за период от 10, съответно 14 години. Става ясно, че при мъжете, които страдат от безсъние, съществува по-голям риск от преждевременна смъртност, която е 4 пъти по-висока спрямо онези, които нямат проблеми със съня. Липсата на сън не засяга само възрастните, но и децата или подрастващите.
Друго изследване, проведено отново в САЩ, разкрива факта, че подрастващите, които спят по-малко от 8 часа нощно време, са по-предразположени да напълнеят след консумацията на мазни храни, от типа фаст-фуд, което оказва силно влияние в дългосрочен план върху здравословното им състояние.










