Изпрати статията на E-Mail

Абонирай се за Е-Бюлетин

Според изследователите от Атинския университет причината е, че кафето подобрява еластичността на артериите, което предпазва от сърдечни заболявания. Учените изследвали 485 души на възраст между 65 и 100 години, всички жители на гръцкия остров Икария, известен като “земята на дълголетието“. Една трета от неговите жители достигат до 90-годишна възраст. Всички участници в изследването страдали от високо кръвно налягане.

Оказало се, че 65% от хората, които пиели умерени количества кафе – една-две чаши на ден, имат най-здрави артерии, които функционирали като артериите на младите хора. Техните кръвоносни съдове били по-еластични от тези на хората, които пиели малко или изобщо не пиели кафе. Но 10% от хората, които пиели три и повече чаши кафе на ден, имали най-малка еластичност на артериите.

Изследването било представено на конгреса на Европейското сдружение по кардиология в Стокхолм. Авторката на изследването д-р Кристина Крисохоу обяснява, че умереното пиене на кафе означава 25 до 50 мл на ден. Участниците в изследването обичайно пиели силно гръцко кафе, но другите видове вероятно имат същия ефект.